Навіщо потрібен стаксель?

Стаксель впливає і положення критичної точки, вона переміщається з навітряної боку щогли ближче до її передній кромці. В результаті зменшується швидкість потоку з підвітряної сторони гроту і сильно знижується пік розрідження у передній шкаторині.

Відмінність між стакселем і клівером, як правило, у розташуванні нижньої шкаторини. Якщо нижня шкаторина переднього трикутного вітрила розташована над палубою – це стаксель. Якщо нижня шкаторина розташована над бушпритом – це клівер.

Стаксель в на відміну від генуї закінчується перед гротом. Наслідком цього є те, що він «збирає» вітер на меншій поверхні, тому менш продуктивним. Плюсом, однак, є більш просте, ніж генуї, його обслуговування. Генуя відрізняється від стакселя тим, що заходить за щоглу.

Для управління стакселем використовуються два стаксель шкіта, прикріплених до кутового кута стакселя та розведених на борти катамарану системою блоків та стопорів (погоном стаксель-Шкотів). До стоячого такелажу відносяться ванти. Ванти підтримують щоглу та сприймають навантаження від вітрил.